Kravu pārvadājumu kartē atradīsiet tuvāko pakalpojuma sniedzēju. Lai to izdarītu, ir jāapstiprina atrašanās vietas pieprasījums. 

Kravu pārvadājumu nozare Latvijā attīstās, neskatoties uz e...
Pasaules vadošo pārvadājumu kompāniju trijnieku sas...
Līdz ar Latvijas pievienošanos Eirop...
Kravu pārvadājumu tranzīts Latvijā attīstījies, jo ...

Kas jāzina kravu pārvadātājiem par robežšķērsošanu

Aprīlis, 2014

Līdz ar Latvijas pievienošanos Eiropas Savienībai (ES), mūsu valsts kļuvusi par savienības muitas teritorijas sastāvdaļu. Tas nozīmē, ka iekšējās muitas robežas starp ES dalībvalstīm ir atceltas, un muitas kontrole tiek veikta tikai uz ārējās ES robežas – ar Krieviju un Baltkrieviju, kā arī lidostās un ostās, izņemot iekšējo prāmju un aviāciju līniju. ES preču piegāde no vienas dalībvalsts uz citu netiek uzskatīta par importu vai eksportu, bet gan par preču brīvo kustību.

Foto: shutterstock.com

 

Autoceļu robežšķērsošanas punkti Latvijā

 

Uz Latvijas ārējām robežām  ir seši autoceļu robežpunkti: Vientuļi, Grebņeva, Terehova, Pāternieki, Silene un Pededze. Visos no tiem ir ierīkoti arī muitas kontroles punkti, izņemot pēdējo – Pededzi. Pāternieku un Silenes robežpunkti atrodas uz Latvijas-Baltkrievijas robežas, bet pārējie - uz Latvijas-Krievijas robežas.

 

Muitas kontrole kravu pārvadājumiem

 

Muitas kontrole ir darbību kopums, ko veic valsts muitas iestādes nolūkā nodrošināt pareizu muitas noteikumu piemērošanu. Tā iekļauj ievesto preču pārbaudi, pavaddokumentu pārbaudi u.c.  Muitas pamatfunkcijas ir cīņa pret nelegālo preču ievešanu, kā arī tās administrēto nodokļu iekasēšana.

 

Muitas kontroli var veikt tikai noteiktos muitas kontroles punktos, muitas noliktavu teritorijās, preču pagaidu uzglabāšanas vietās, brīvajās zonās un brīvajās noliktavās, robežkontroles punktos, kā arī muitas uzraudzībā esošo preču uzglabāšanas un pārstrādāšanas vietās (pilns saraksts pieejams saitē www.vid.gov.lv)

 

Dokumentu noformēšana tranzītkravām

 

Kopš Latvijas pievienošanās ES arī kravu tranzītpārvadājumu noformēšana ir ievērojami vienkāršāka. Pārvadājumam jānoformē tikai viens tranzīta dokuments – muitas deklarācija, kas ir derīgs visā ES muitas teritorijā.

 

Personu robežkontrole Šengenas zonā

 

Latvija ir arī Šengenas līguma dalībvalsts. Šīm līgumam pievienojušās visas ES valstis, izņemot Apvienoto Karalisti un Īriju, kā arī dažas valstis, kas nav ES: Norvēģija un Islande. Šengenas līgums paredz pilsoņu brīvu pārvietošanos pār dalībvalstu iekšējām robežām jebkurā vietā bez robežkontroles.  Tomēr jārēķinās, ka vienmēr jābūt līdzi pasei savas identitātes apliecināšanai un var nākties pakļauties imigrācijas pārbaudei, kuru izlases kārtībā vietējie likumsargi veic aizdomīgām personām un transportlīdzekļiem.

 

Latvijas Robežsardzes objektu izvietojums. Avots: Latvijas Republikas Valsts robežsardzes mājas lapa.


Kravas apdrošināšana un CMR apdrošināšana
Kravas apdrošināšanai ir ļoti būtiska nozīme, jo tās nogādāšana galamērķī pārvadātājam ir atbildīgs uzdevums, kas saistīts ar daudziem riskiem. Un ne visus no tiem kravu pārvadātājs var novērst. Tāpēc ikviens apzinīgs autotransporta kompānijas vadītājs apdrošina savu atbildību par kravu saskaņā ar 1976.gadā izdoto Ženēvas Konvenci...
Starptautiskie saīsinājumi kravu pārvadātājiem
Saīsi...
Vadošās pārvadājumu kompānijas pasaulē
Pasaules vadošo pārvadājumu kompāniju trijnieku sastāda Eiropas uzņēmumi*: DHL Supply Chain & Global Forwarding Kuehne+Nagel DB Schenker Logistics Topa līderes DHL Supply Chain & Global F...
Pārvadājumu kartes Eiropā un Latvijā (1)
Nozīmīgākās Eiropas automaģistrāles, pa kurām pārvadā kravas, iezīmētas starptautiskā ceļu tīklā un šķērso arī valstu robežas. Tā dēvētais starptautiskais E-ceļu tīkls ir numerācijas sistēma un apzīmēšanas sistēma Eiropa...
Muitas noliktavas un termināli Eiropā
Muitas noliktavas un termināli ir izvietotas visās Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīs. Tie piedāvā kravu uzglabāšanu un muitas kontroli kravām, kas ievestas no trešajām valstīm, piemēram, Krievijas u.c. Kravu pārvadājum...
Muitas noliktavas un termināli Latvijā
Ikvienai kravai, kas tiek ievesta Eiropas Savienībā (ES) no citām valstīm, ir jāiziet muitas kontrole (skat. Kas jāzina kravu pārvadātājiem par robežšķērsošanu) līdz tā var turpināt ceļu, tikt ievesta brīvajā zonā vai br...
Kravu pārvadājumu tranzīts no ES uz Austrumiem
Kravu pārvadājumu tranzīts Latvijā attīstījies, jo vairāku iemeslu dēļ Latvija ir ļoti piemērota vieta tranzīta un loģistikas organizēšanai starp Eiropas Savienības (ES), NVS un Āzijas tirgiem. Svarīgākie no šie...
Kravu pārvadājumu statistika Latvijā (1)
Statistiku par kravu pārvadājumiem Latvijā apkopo Latvijas Republikas Centrālā statistikas pārvalde, Satiksmes ministrija un citas iestādes . Jaunākie pieejamie dati atspoguļo informāciju par 2013. gada pirmo pusgadu, un tie ļauj s...
Kravu pārvadājumu nozare Latvijā
Autotransporta kravu pārvadājumi kā Latvijas tautsaimniecības apakšnozare ir vērtējama kontekstā ar visas transporta nozares kopējiem rādītājiem, jo tās komponenti ir savstarpēji saistīti. Svarīgākie kravu pārvadājumu veidi Latvij...
Kravu pārvadājumu nozares perspektīvas
Kravu pārvadājumu nozare Latvijā attīstās, neskatoties uz ekonomiskajām problēmām valstī, jo kravu pārvadājumi lielākoties ir saistīti ar tranzītu un to vairāk ietekmē notikumi globālajā tirgū, nevis iekšzemē. Pretēji pārējā...
Kravu pārvadājumu licencēšana (1)
Kravu pārvadājumu licencēšanu regulē vairāki šai nozarei saistoši normatīvie akti. Tajos izklāstīti noteikumi, kuriem jāatbilst ikvienam uzņēmumam, kurš vēlas veikt starptautiskos vai iekšzemes kravu pārvadājumu...
Šajā mājaslapā tiek izmantotas sīkdatnes jeb cookies, lai nodrošinātu jums ērtāku un drošāku mājaslapas lietošanas pieredzi. Turpinot pārlūka sesiju vai nospiežot pogu "Piekrītu", jūs apstiprināt, ka piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Piekrišanu jebkurā laikā var atsaukt, mainot pārlūka iestatījumus un izdzēšot saglabātās sīkdatnes. Sīkdatņu izmantošanas politika
Piekrītu Vairāk info