Kravu pārvadājumu kartē atradīsiet tuvāko pakalpojuma sniedzēju. Lai to izdarītu, ir jāapstiprina atrašanās vietas pieprasījums. 

Muitas noliktavas un termināli ir izvietotas visās Eiropas Sa...
Kravu pārvadājumu licencēšanu regulē vairāki šai nozarei ...
Kravu pārvadājumu tranzīts Latvijā attīstījies, jo ...
Kravas apdrošināšanai ir ļoti būtiska nozīm...

Kravas apdrošināšana un CMR apdrošināšana

Februāris, 2014

Kravas apdrošināšanai ir ļoti būtiska nozīme, jo tās nogādāšana galamērķī pārvadātājam ir atbildīgs uzdevums, kas  saistīts ar daudziem riskiem. Un ne visus no tiem kravu pārvadātājs var novērst.

Foto: shutterstock.com
Tāpēc ikviens apzinīgs autotransporta kompānijas vadītājs apdrošina savu atbildību par kravu saskaņā ar 1976.gadā izdoto Ženēvas Konvenciju par starptautisko autopārvadājumu līgumu  jeb CMR konvenciju (Convention relative au contrat de transport international de marchandises par route - C.M.R.). Jāatceras, ka ar to kravas pasūtītājs nodrošinās tikai pret daļu risku, pārējie jāapdrošina pašam.

 

CMR apdrošināšana - ja vainīgs vadītājs

 

CMR apdrošināšana nav apdrošināšanas veids, bet gan nosaka kravas īpašnieka un pārvadātāja attiecības, kravu pārvadājot ar autotransportu. Tā arī nosaka, kādos gadījumos un kādā apmērā pārvadātājam jākompensē zaudējumi, ja krava ir bojāta vai pazaudēta. Galvenais izvērtēšanas kritērijs – vai negadījums noticis autotransporta vadītāja vainas dēļ. Ja kravas auto vadītājs nav varējis novērst kravas bojājumu, piemēram, noticis bruņots uzbrukums, ugunsgrēks vai avārija, kuru izraisījis kāds cits autovadītājs, pārvadātājs atbildību nenes un zaudējumus nekompensē.

 

Kravas pārvadātāja atbildība

 

Atšķirīgiem pārvadājumu veidiem (sauszemes, gaisa, ūdens) ir atšķirīgas atbildības likmes. Sauszemes kravām pārvadātāja atbildības likme ir 8,33 SDR jeb aptuveni 10 Amerikas dolāri par kravas bruto kilogramu.

 

Kravas apdrošināšana pret visiem riskiem

 

Ja krava pārsniedz minētās pārvadātāja atbildības likmes vai kravas pasūtītājam ir vēlme nodrošināties pret neparedzētām situācijām, ieteicams apdrošināt pašam savu kravu papildus pie kāda no apdrošinātājiem.

 

Kravu apdrošināšana Latvijā

 

Latvijā kravas apdrošināšanu veic visas lielākās apdrošināšanas kompānijas, pārsvarā izmantojot starptautiski atzītus noteikumus un pieredzi. Katra apdrošinātāja piedāvātie kravas apdrošināšanas noteikumi niansēs var atšķirties, tomēr parasti šī apdrošināšana paredz kompensēt pilnu kravas vērtību, un kravas pasūtītājs ir aizsargāts pret visiem riskiem ikvienā kravas piegādes ciklā.


Starptautiskie saīsinājumi kravu pārvadātājiem
Saīsinājums Skaidrojums FTL (Full Truck Load vai Full Trailer Load) Paletizēta (pilna) krava. LTL (Less than Truck Load) Nepaletizēta krava. Sūtījums, kura apjoms ir par mazu kravas...
Vadošās pārvadājumu kompānijas pasaulē
Pasaules vadošo pārvadājumu kompāniju trijnieku sas...
Pārvadājumu kartes Eiropā un Latvijā (1)
Nozīmīgākās Eiropas automaģistrāles, pa kurām pārvadā kravas, iezīmētas starptautiskā ceļu tīklā un šķērso arī valstu robežas. Tā dēvētais starptautiskais E-ceļu tīkls ir numerācijas sistēma un apzīmēšanas sistēma Eiropa...
Muitas noliktavas un termināli Eiropā
Muitas noliktavas un termināli ir izvietotas visās Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīs. Tie piedāvā kravu uzglabāšanu un muitas kontroli kravām, kas ievestas no trešajām valstīm, piemēram, Krievijas u.c. Kravu pārvadājum...
Muitas noliktavas un termināli Latvijā
Ikvienai kravai, kas tiek ievesta Eiropas Savienībā (ES) no citām valstīm, ir jāiziet muitas kontrole (skat. Kas jāzina kravu pārvadātājiem par robežšķērsošanu) līdz tā var turpināt ceļu, tikt ievesta brīvajā zonā vai br...
Kas jāzina kravu pārvadātājiem par robežšķērsošanu
Līdz ar Latvijas pievienošanos Eiropas Savienībai (ES), mūsu valsts kļuvusi par savienības muitas teritorijas sastāvdaļu. Tas nozīmē, ka iekš...
Kravu pārvadājumu tranzīts no ES uz Austrumiem
Kravu pārvadājumu tranzīts Latvijā attīstījies, jo vairāku iemeslu dēļ Latvija ir ļoti piemērota vieta tranzīta un loģistikas organizēšanai starp Eiropas Savienības (ES), NVS un Āzijas tirgiem. Svarīgākie no šie...
Kravu pārvadājumu statistika Latvijā (1)
Statistiku par kravu pārvadājumiem Latvijā apkopo Latvijas Republikas Centrālā statistikas pārvalde, Satiksmes ministrija un citas iestādes . Jaunākie pieejamie dati atspoguļo informāciju par 2013. gada pirmo pusgadu, un tie ļauj s...
Kravu pārvadājumu nozare Latvijā
Autotransporta kravu pārvadājumi kā Latvijas tautsaimniecības apakšnozare ir vērtējama kontekstā ar visas transporta nozares kopējiem rādītājiem, jo tās komponenti ir savstarpēji saistīti. Svarīgākie kravu pārvadājumu veidi Latvij...
Kravu pārvadājumu nozares perspektīvas
Kravu pārvadājumu nozare Latvijā attīstās, neskatoties uz ekonomiskajām problēmām valstī, jo kravu pārvadājumi lielākoties ir saistīti ar tranzītu un to vairāk ietekmē notikumi globālajā tirgū, nevis iekšzemē. Pretēji pārējā...
Kravu pārvadājumu licencēšana (1)
Kravu pārvadājumu licencēšanu regulē vairāki šai nozarei saistoši normatīvie akti. Tajos izklāstīti noteikumi, kuriem jāatbilst ikvienam uzņēmumam, kurš vēlas veikt starptautiskos vai iekšzemes kravu pārvadājumu...
Šajā mājaslapā tiek izmantotas sīkdatnes jeb cookies, lai nodrošinātu jums ērtāku un drošāku mājaslapas lietošanas pieredzi. Turpinot pārlūka sesiju vai nospiežot pogu "Piekrītu", jūs apstiprināt, ka piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Piekrišanu jebkurā laikā var atsaukt, mainot pārlūka iestatījumus un izdzēšot saglabātās sīkdatnes. Sīkdatņu izmantošanas politika
Piekrītu Vairāk info