Kravu pārvadājumu kartē atradīsiet tuvāko pakalpojuma sniedzēju. Lai to izdarītu, ir jāapstiprina atrašanās vietas pieprasījums. 

Kravu pārvadājumu licencēšanu regulē vairāki šai nozarei ...
Ikvienai kravai, kas tiek ievesta Eiropas Savienībā (ES) no ...
Statistiku par kravu pārvadājumiem Latvijā apkopo Latvijas Re...
Kravas apdrošināšanai ir ļoti būtiska nozīm...

Muitas noliktavas un termināli Latvijā

Februāris, 2014

Ikvienai kravai, kas tiek ievesta Eiropas Savienībā (ES) no citām valstīm, ir jāiziet muitas kontrole (skat. Kas jāzina kravu pārvadātājiem par robežšķērsošanu) līdz tā var turpināt ceļu, tikt ievesta brīvajā zonā vai brīvajā noliktavā vai izvesta no ES.  Pēc preču pieteikšanas muitas kontrolei tās var izkraut un nogādāt pagaidu uzglabāšanā kādā no muitas iestāžu atzītajām vietām – muitas noliktavā.

Foto: shutterstock.com

 

Muitu noliktavas tipi

 

Muitu noliktavas tiek iedalītas publiskajās un privātajās noliktavās atkarībā no tā, vai to preču uzglabāšanai vari izmantot jebkura persona vai tikai muitas noliktavas īpašnieks/pilnvarota persona.

 

Tālāk noliktavas tiek sadalītas apakštipos, apzīmējot tās ar alfabēta burtiem no A līdz F. Publiskās ir A, B, F tipa muitas noliktavas, savukārt privātās - C, D, E tipa muitas noliktavas. D tipa muitas noliktava var būt beznodokļu tirdzniecības veikals. A (publiskajā muitas noliktavā) un C, D, E (privātajās muitas noliktavās) par rīcību ar precēm atbild noliktavas turētājs, B tipa muita noliktavā par rīcību ar precēm atbild preču glabātājs, F tipa noliktavu apsaimnieko muitas iestāde.

 

Muitas noliktavas darbības regulējums

 

Muitas noliktavas darbību nosaka muitas iestāde, kuras pārraugošā institūcija Latvijā ir Valsts Ieņēmumu dienests. Tā arī ir izsniedz vai anulē muitas noliktavas turēšanas atļauju. Pašlaik Latvijā darbojas vairāk nekā 100 muitas noliktavas visā Latvijā. Pilnu noliktavu sarakstu Jūs varat atrast ieņēmumu dienesta mājas lapā, klikšķinot šeit.

 

Muitas termināli

 

Muitas termināli ir muitas un loģistikas kompleksi, kuros bez kravas uzglabāšanas veic virkni pakalpojumu, piemēram, kravu apstrādi un konsolidāciju, akcīzes preču marķēšanu, kravas īpašnieku maiņu u.c. Termināliem pieguļošajai teritorijai var būt attīstīta infrastruktūra, atsevišķs dzelzceļa pievads, kā arī aptūtas telpas kravas automašīnu šoferiem. 


Kravas apdrošināšana un CMR apdrošināšana
Kravas apdrošināšanai ir ļoti būtiska nozīme, jo tās nogādāšana galamērķī pārvadātājam ir atbildīgs uzdevums, kas saistīts ar daudziem riskiem. Un ne visus no tiem kravu pārvadātājs var novērst. Tāpēc ikviens apzinīgs autotransporta kompānijas vadītājs apdrošina savu atbildību par kravu saskaņā ar 1976.gadā izdoto Ženēvas Konvenci...
Starptautiskie saīsinājumi kravu pārvadātājiem
Saīsi...
Vadošās pārvadājumu kompānijas pasaulē
Pasaules vadošo pārvadājumu kompāniju trijnieku sastāda Eiropas uzņēmumi*: DHL Supply Chain & Global Forwarding Kuehne+Nagel DB Schenker Logistics Topa līderes DHL Supply Chain & Global F...
Pārvadājumu kartes Eiropā un Latvijā (1)
Nozīmīgākās Eiropas automaģistrāles, pa kurām pārvadā kravas, iezīmētas starptautiskā ceļu tīklā un šķērso arī valstu robežas. Tā dēvētais starptautiskais E-ceļu tīkls ir numerācijas sistēma un apzīmēšanas sistēma Eiropa...
Muitas noliktavas un termināli Eiropā
Muitas noliktavas un termināli ir izvietotas visās Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīs. Tie piedāvā kravu uzglabāšanu un muitas kontroli kravām, kas ievestas no trešajām valstīm, piemēram, Krievijas u.c. Kravu pārvadājum...
Kas jāzina kravu pārvadātājiem par robežšķērsošanu
Līdz ar Latvijas pievienošanos Eiropas Savienībai (ES), mūsu valsts kļuvusi par savienības muitas teritorijas sastāvdaļu. Tas nozīmē, ka iekš...
Kravu pārvadājumu tranzīts no ES uz Austrumiem
Kravu pārvadājumu tranzīts Latvijā attīstījies, jo vairāku iemeslu dēļ Latvija ir ļoti piemērota vieta tranzīta un loģistikas organizēšanai starp Eiropas Savienības (ES), NVS un Āzijas tirgiem. Svarīgākie no šie...
Kravu pārvadājumu statistika Latvijā (1)
Statistiku par kravu pārvadājumiem Latvijā apkopo Latvijas Republikas Centrālā statistikas pārvalde, Satiksmes ministrija un citas iestādes . Jaunākie pieejamie dati atspoguļo informāciju par 2013. gada pirmo pusgadu, un tie ļauj s...
Kravu pārvadājumu nozare Latvijā
Autotransporta kravu pārvadājumi kā Latvijas tautsaimniecības apakšnozare ir vērtējama kontekstā ar visas transporta nozares kopējiem rādītājiem, jo tās komponenti ir savstarpēji saistīti. Svarīgākie kravu pārvadājumu veidi Latvij...
Kravu pārvadājumu nozares perspektīvas
Kravu pārvadājumu nozare Latvijā attīstās, neskatoties uz ekonomiskajām problēmām valstī, jo kravu pārvadājumi lielākoties ir saistīti ar tranzītu un to vairāk ietekmē notikumi globālajā tirgū, nevis iekšzemē. Pretēji pārējā...
Kravu pārvadājumu licencēšana (1)
Kravu pārvadājumu licencēšanu regulē vairāki šai nozarei saistoši normatīvie akti. Tajos izklāstīti noteikumi, kuriem jāatbilst ikvienam uzņēmumam, kurš vēlas veikt starptautiskos vai iekšzemes kravu pārvadājumu...
Šajā mājaslapā tiek izmantotas sīkdatnes jeb cookies, lai nodrošinātu jums ērtāku un drošāku mājaslapas lietošanas pieredzi. Turpinot pārlūka sesiju vai nospiežot pogu "Piekrītu", jūs apstiprināt, ka piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Piekrišanu jebkurā laikā var atsaukt, mainot pārlūka iestatījumus un izdzēšot saglabātās sīkdatnes. Sīkdatņu izmantošanas politika
Piekrītu Vairāk info