Kravu pārvadājumu kartē atradīsiet tuvāko pakalpojuma sniedzēju. Lai to izdarītu, ir jāapstiprina atrašanās vietas pieprasījums. 

Pasaules vadošo pārvadājumu kompāniju trijnieku sas...
Līdz ar Latvijas pievienošanos Eirop...
Kravu pārvadājumu tranzīts Latvijā attīstījies, jo ...
Ikvienai kravai, kas tiek ievesta Eiropas Savienībā (ES) no ...

Kravu pārvadājumu nozare Latvijā

Aprīlis, 2014

Autotransporta kravu pārvadājumi kā Latvijas tautsaimniecības apakšnozare ir vērtējama kontekstā ar visas transporta nozares kopējiem rādītājiem, jo tās komponenti ir savstarpēji saistīti. Svarīgākie kravu pārvadājumu veidi Latvijā ir jūras, dzelzceļaiun autotransporta pārvadājumi.

 

Foto: shutterstock.com

 

Kravu pārvadājumu un loģistikas nozares attīstība ir stabila

 

Kravu pārvadājumu un loģistikas nozares pienesums Latvijas ekonomikas iekšzemes kopprodukta veidošanā pārsniedz 10%. Tas ir stabils un ilgtermiņā bijis pieaugošs, tāpēc tā ir nozīmīga nozare, kurai ir ļoti labas attīstības perspektīvas arī nākotnē. Šajā sektorā strādā ļoti daudz cilvēku – apmēram desmitā daļa no visiem Latvijā strādājošajiem.

 

Kravu pārvadājumos nozīmīgākais ir tranzīts

 

Latvijas ģeogrāfiskais stāvoklis ļāvis valstij kļūt par svarīgu posmu tranzīta ceļā starp Eiropu un Krieviju un pārējām NVS valstīm. Tieši tranzīta kravas Latvijā veido 76% no sauszemes kravu apgrozījuma.

 

Kravu pārvadājumu statistika

 

Centrālās statistikas pārvaldes dati liecina, ka 2012. gadā ar Latvijā reģistrētu autotransportu pārvadāto kravu apjoms ir 52, 61 milj. tonnas.  2013. gada pirmajā pusgadā kravu pārvadājumu uzņēmumi pārvadāja 27,2 milj. t kravu, kas ir par 3,4 milj. t (14,3%) vairāk nekā iepriekšējā gada pirmajā pusgadā. Dati liecina par nelielu, bet tomēr pieaugumu.

 

 Vairāk par nozares statistiku lasiet sadaļā.  Kravu pārvadājumu statistika Latvijā.

 

Eiropas atbalsts kravu pārvadātājiem

 

Transporta un loģistikas nozares attīstībai Latvijā tiek veiktas nozīmīgas investīcijas gan no valsts un privāto uzņēmēju puses, gan Eiropas Savienības institūcijām. Laika posmā no 2000. līdz 2011. gadam ieguldījumi autoceļu infrstruktūrā bija aptuveni 235 miljoni latu un nākotnē plānots iztērēt vēl 460 miljonus. Paralēli tiek uzlabota arī Latvijas dzelzceļa un ostu darbība.


Kravas apdrošināšana un CMR apdrošināšana
Kravas apdrošināšanai ir ļoti būtiska nozīme, jo tās nogādāšana galamērķī pārvadātājam ir atbildīgs uzdevums, kas saistīts ar daudziem riskiem. Un ne visus no tiem kravu pārvadātājs var novērst. Tāpēc ikviens apzinīgs autotransporta kompānijas vadītājs apdrošina savu atbildību par kravu saskaņā ar 1976.gadā izdoto Ženēvas Konvenci...
Starptautiskie saīsinājumi kravu pārvadātājiem
Saīsi...
Vadošās pārvadājumu kompānijas pasaulē
Pasaules vadošo pārvadājumu kompāniju trijnieku sastāda Eiropas uzņēmumi*: DHL Supply Chain & Global Forwarding Kuehne+Nagel DB Schenker Logistics Topa līderes DHL Supply Chain & Global F...
Pārvadājumu kartes Eiropā un Latvijā (1)
Nozīmīgākās Eiropas automaģistrāles, pa kurām pārvadā kravas, iezīmētas starptautiskā ceļu tīklā un šķērso arī valstu robežas. Tā dēvētais starptautiskais E-ceļu tīkls ir numerācijas sistēma un apzīmēšanas sistēma Eiropa...
Muitas noliktavas un termināli Eiropā
Muitas noliktavas un termināli ir izvietotas visās Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīs. Tie piedāvā kravu uzglabāšanu un muitas kontroli kravām, kas ievestas no trešajām valstīm, piemēram, Krievijas u.c. Kravu pārvadājum...
Muitas noliktavas un termināli Latvijā
Ikvienai kravai, kas tiek ievesta Eiropas Savienībā (ES) no citām valstīm, ir jāiziet muitas kontrole (skat. Kas jāzina kravu pārvadātājiem par robežšķērsošanu) līdz tā var turpināt ceļu, tikt ievesta brīvajā zonā vai br...
Kas jāzina kravu pārvadātājiem par robežšķērsošanu
Līdz ar Latvijas pievienošanos Eiropas Savienībai (ES), mūsu valsts kļuvusi par savienības muitas teritorijas sastāvdaļu. Tas nozīmē, ka iekš...
Kravu pārvadājumu tranzīts no ES uz Austrumiem
Kravu pārvadājumu tranzīts Latvijā attīstījies, jo vairāku iemeslu dēļ Latvija ir ļoti piemērota vieta tranzīta un loģistikas organizēšanai starp Eiropas Savienības (ES), NVS un Āzijas tirgiem. Svarīgākie no šie...
Kravu pārvadājumu statistika Latvijā (1)
Statistiku par kravu pārvadājumiem Latvijā apkopo Latvijas Republikas Centrālā statistikas pārvalde, Satiksmes ministrija un citas iestādes . Jaunākie pieejamie dati atspoguļo informāciju par 2013. gada pirmo pusgadu, un tie ļauj s...
Kravu pārvadājumu nozares perspektīvas
Kravu pārvadājumu nozare Latvijā attīstās, neskatoties uz ekonomiskajām problēmām valstī, jo kravu pārvadājumi lielākoties ir saistīti ar tranzītu un to vairāk ietekmē notikumi globālajā tirgū, nevis iekšzemē. Pretēji pārējā...
Kravu pārvadājumu licencēšana (1)
Kravu pārvadājumu licencēšanu regulē vairāki šai nozarei saistoši normatīvie akti. Tajos izklāstīti noteikumi, kuriem jāatbilst ikvienam uzņēmumam, kurš vēlas veikt starptautiskos vai iekšzemes kravu pārvadājumu...
Šajā mājaslapā tiek izmantotas sīkdatnes jeb cookies, lai nodrošinātu jums ērtāku un drošāku mājaslapas lietošanas pieredzi. Turpinot pārlūka sesiju vai nospiežot pogu "Piekrītu", jūs apstiprināt, ka piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Piekrišanu jebkurā laikā var atsaukt, mainot pārlūka iestatījumus un izdzēšot saglabātās sīkdatnes. Sīkdatņu izmantošanas politika
Piekrītu Vairāk info